آیا رییس جدید ایرانخودرو قادر است ادعاهای خود در سمت معاون وزیر صنعت را محقق سازد؟
معاون وزیری که ابتدای امسال گفته بود ایرانخودرو باید تا پایان سال تولید خود را به مرز نیم میلیون خودرو برساند، حالا خود سکاندار یکی از بزرگترین شرکتهای صنعتی خاورمیانه شده است.
مرد ۴۴ ساله گمنامی که با ظاهر متشرع و دکمه بسته پیراهنش بیشتر به یک مدیر دولتی از طیف راست حکومت مینماید تا صنعتگری کارکشته. مقیمی اما بدون داشتن حتی یک روز تجربه در صنایع خودروسازی، قرار است روی کرسی مدیریت ایران خودرو بنشیند و جای صنعتگران و مدیران صنعتی باتجربهای نظیر احمد خیامی، منوچهر منطقی و این اواخر هاشم یکه زارع را بگیرد. اما مقیم آستان رحمانی و دست راست وزیر فعلی صمت در همه سالهای حضور این چهره در دولت ، چه کرده و چه گفته، که اکنون انتخابی پرسوال برای یک پست مهم به نظر میرسد؟ در چند نکته میتوان به این سوال پاسخ داد یا تحلیلی بر آن نوشت:
یکم؛ کدال میگوید ایرانخودرو از ابتدای سال تا پایان مرداد ماه سال ۹۸ تنها ۱۲۸۱۴۹ دستگاه خودرو کامل تولید کرده. عددی که فاصله بزرگی تا تولید ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو طی کل سال و ۲۵۰ هزار دستگاه خودرو در نیمه نخست سال دارد. این هدفی بود که فرشاد مقیمی در بهار سال ۹۸ به عنوان معاون وزیر صمت بارها بر تحقق آن در مجموعه ایران خودرو پافشاری میکرد و حالا خود باید آن را محقق کند. اما آیا این چهره دولتی میتواند به زور یا رضا، چرخهای تولید خودرو در بزرگترین خودروساز کشور را تا ۲۹ اسفند ماه سال ۹۸ به مرز ۵۰۰ هزار دستگاه برساند؟ بعید است. همین حالا
تحلیل چرایی ریزش شاخص بورس / افت بورس تداوم نخواهد داشت
داغی تجدید ارزیابی بر تن کدام شرکتها مینشیند؛«همراه» با «اخابر»، سوار بر غلطکهای «تپکو»
سال ,خودرو ,تولید ,دستگاه ,ایرانخودرو ,یک ,سال ۹۸ ,دستگاه خودرو ,هزار دستگاه ,تا پایان ,ماه سال ,هزار دستگاه خودرو
درباره این سایت